فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

کاهش مشکلات زائران ایرانی در سفر به عتبات

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و گردشگری عراق از کاهش مشکلات زائران ایران در سفر به عتبات عالیات خبر داد و گفت : در زمینه گردشگری مذهبی بین دو کشور اقدامات گستردهای می توان انجام داد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «عبدالامیر الحمدانی» عصر سه شنبه در آئین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران افزود: اعتقاد داریم فرهنگ پلی بین ملت ها است و در این زمینه مشترکات قدیمی و تاریخی بسیاری بین ایران و عراق از هزاره سوم قبل از میلاد وجود دارد.
وزیر فرهنگ و گردشگری عراق اضافه کرد: در زمینه گردشگری مذهبی بین دو کشور اقدامات گستردهای می توان انجام داد و عراق نیز سعی خواهد کرد موانع و مشکلات زائران ایرانی برای زیارت عتبات را کمتر و برطرف کند.
الحمدانی با تشریح مشکلات سرقت آثار باستانی در خاورمیانه، شمال آفریقا و حوزه مدیترانه که توسط سارقان و گروه‌های تکفیری صورت می گیرد، افزود: پیشنهاد می شود در این راستا یک اتحادیه بین المللی همچون اوپک برای حفاظت و رصد آثار باستانی تشکیل شود.
این مقام عراقی خاطرنشان کرد: شایسته است با محوریت ایران، چین، هند، مکزیک و یونان این اتحادیه بین المللی تشکیل شود تا بتوانیم در یونسکو این کشورها از یکدیگر هم حمایت بیشتری کنند.
الحمدانی تصریح کرد: در این زمینه با معاون اول رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و‌گردشگری به توافقات مشترکی رسیدیم تا در آینده ای نزدیک در مقوله گردشگری مذهبی اقدامات خوبی صورت پذیرد.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده