فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

شیطان کوه یا بام لاهیجان

شیطان کوه یا بام لاهیجان

لاهیجان یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان گیلان است که مکان های دیدنی فوق العاده زیبایی دارد. مجموعه غار، دریاچه و پارک تفریحی شیطان کوه نیز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان و شهر لاهیجان است که در گذشته به منطقه شاه نشین معروف بود. داستان های محلی حکایت از آن دارد که شیطان کوه به عنوان تفرجگاه شاهان و اربابان گیلانی استفاده میشد، بعدا به دلیل آنکه حاکمان میخواستند مانع ورود رعیت و مردم محلی به منطقه شوند داستان های بسیاری از اینکه این کوه محل زندگی اجنه است و شیطان راه های آن را مسدود کرده است بین مردم شایع می کردند. به مرور زمان بر اساس تغییرات زمین شناسی غار کوچکی که در بدنه کوه قرار داشت و مسیر دسترسی به دو طرف آن بود، مسدود شد. پس از آن شایعات وجود اجنه و ارواح خبیث که مانع ورود انسان های عادی به کوه هستند بیشتر و بیشتر شد تا آنکه مردم بومی گیلان نام این کوه زیبا به شیطان کوه تغییر دادند.


شیطان کوه پیشنهاد عالی برای طبیعت گردی و تفریح است که می تواند لحظات بسیار شاد و به یادماندنی را برای خانواده ها، جوانان و کودکان رقم بزند. از جمله مهمترین دیدنی ها و امکانات شیطان کوه برای گردشگران:
- تلکابین شیطان کوه که هزینه آن حدودا 22 هزار تومان است
- استخر گیلان که در واقع دریاچه مصنوعی ایجاد شده در شیطان کوه است
- آبشار شیطان کوه که منشا آب آن از استخر لاهیجان است
- پله های سنگی شیطان کوه که بین 750 تا 1000 پله تخمین زده شده است.
- شهربازی شیطان کوه
- پارک شیطان کوه که دارای امکانات رفاهی بسیار مناسب مانند سرویس بهداشتی، زمین بازی، کافه شاپ و رستوران، فروشگاه صنایع دستی و عکاسخانه است که در فصل گرما و یا آخر هفته میزبان خانواده های گیلانی است.
پیشنهاد می کنیم پس از لذت بردن از زیبایی و طبیعت شیطان کوه از دیدنی های اطراف آن مانند موزه چای ایران، تالاب سوستان، مسجد چهار پادشاهان، پل آجری، بقعه شیخ زاهد گیلانی و بازار محلی لاهیجان بازدید نمائید.

بهترین زمان بازدید از شیطان کوه لاهیجان:

فصل بهار و تابستان ، البته زمستان و پاییز شیطان کوه بهترین زمان برای عکاسی از طبیعت زیبای آن است.
 

شیطان کوه کجاست؟

استان گیلان، لاهیجان، میدان کاشف، خیابان طلای سبز

نقشه دسترسی به شیطان کوه:

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده