فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

سفر ۱۰ روزه به قشم

سفر ۱۰ روزه به قشم، چه سفر نوروزی باشد چه دیگر سفری، با خاطراتی از دره ستاره‌ها، خاک‌های رنگی هرمز، جنگل‌های حرا و جزیره ناز و دلفین‌های هنگام، دریایی از زیبایی و آرامش برایتان باقی می‌گذارد

در پهنه آب‌های نیلگون خیلج فارس، ناشناخته‌ها، زیبایی‌ها و آرامشی عمیق آرامیده است. جزیره قشم، نگین زیبای این پهنه و بزرگ‌ترین جزیره شاخاب پارس اما، افسونگری است از جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعی و تاریخی، که برای شگفتی هر گردشگری، همیشه جاذبه‌ای در خود نهان دارد. از دره ستاره‌ها و جنگل‌های حرا تا دلفین‌های دلبرای هنگام و از ذره ذره خاک‌های رنگی هرمز تا زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی لافت و مردمان محلی، قشم و جزایر اطرافش همیشه روایتی دیگر از سفر، در ذهن گردشگران جای نهاده است. در این مقاله با برنامه سفر  ۱۰ روزه به قشم، از دلفین‌های هنگام تا سرزمین خاک‌های رنگی همسفر خواهیم بود.

پیش از سفر به جزیره...

  • اگر از بندرعباس به قشم سفر می‌کنید، می‌توانید از اسکله شهید حقانی بندرعباس بهره ببرید، حدود نیم ساعت در راه خواهید بود و هزینه آن در حدود ۱۲۵۰۰ تومان است.
  • اگر می‌خواهید ماشین خود را به قشم ببرید می‌بایست از بندرعباس خود را به بندر پل برسانید، حدود ۷۰ کیلومتر رانندگی پیش رو دارید. از آنجا با لندی گراف به قشم بروید، هزینه‌ای در حدود ۵۰,۰۰۰ تومان برای حمل خودرو پرداخت خواهید کرد.
  • اگر با هواپیما به قشم سفر می‌کنید، می‌توانید از فرودگاه که تقریباً میانه جزیره است، ماشین اجاره کرده و غرب جزیره شامل تنگه چا کوه و ... را بگردید و بعد به قشم بروید. در این حالت در هزینه ماشین صرفه‌جویی خواهد شد.

قشم

روز اول، از تنگه تا بام قشم...

تنگه چاه کوه (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  • چطور برسیم؟ چاه کوه در غربی‌ترین نقطه جزیره قرار دارد داد. با گذار از مناطق درگهان، گیاه داران، رمکان، جی جیان، فرودگاه قشم، تنبان، شهرک گرزین، دهخدا، هفت رنگ و و گوران خود را به چاه کوه برسانید. ماشین تا نزدیکی تنگه می‌رود.

دره چاهکوه

 

لنج سازی (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  • چطور برسیم؟ از چاه کوه تا گوران حدود ۱۰ دقیقه فاصله دارید. از این رو با همان ماشینی که تا بدین جا آمدید، مسیر را به سمت گوران ادامه دهید.

لنج سازی

لنج در زبان جنوبی به معنای خرامیدن است

جالب است بدانید که لنج در زبان جنوبی به معنای خرامیدن است و به واسطه حرکت آهسته‌ای که این‌ها بر روی آب داشتند لنج نام گرفتند. عمده صنعت لنج سازی در کنگ است جای که اکنون لنج‌های قشم نیز برای تعمیر به آنجا می‌روند. اما در روستاهای اطراف قشم از جمله روستای گوران نیز می‌توانید آن را بیابید.

رستوران خانه امینی (پیشنهاد برای صرف ناهار)

  • زمان پیشنهادی: ۱ ساعت
  • چطور برسیم؟ مسیر را از گوران به سمت روستای طبل ادامه داده و نهار را در خانه امینی صرف کنید. برای صرف ناهار از قبل حتما هماهنگی لازم را انجام دهید. هزینه نهار بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

بام قشم

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  •  چطور برسیم؟ خود را به کنار روستای طبل رسانده و از آنجا به انتهای جاده بروید. سپس مسیر پیاده‌روی حدود ۱۵ دقیقه را طی کنید تا بر فراز بام قشم برسید.

بام قشم

با نزدیک شدن به ناحیه غربی جزیره شاهد ارتفاعات گسترده‌ای خواهید بود که از فراز آن چشم‌اندازهای بی‌نظیری همچون جنگل‌های حرا، سواحل شمالی خلیج‌فارس و مناظر بدیع فرسایشی ژئوپارک قشم را مقابل خود خواهید یافت. اگر شب را در این مکان بگذرانید به‌طور حتم از تجربه دیدن آسمانی پرستاره لذت خواهید برد.

تنگه عالی محمد

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ خود را به روستای چاه و شرقی برسانید. از آنجا با ماشین به ابتدای تنگه بروید. از این پس، باید پای پیاده تنگه را بپیمایید. بهتر است با راهنمای محلی به تنگه وارد شوید.

تنگه عالی محمد

اشکال گوناگون نقاشی شده با دست‌ آب و باد در کنار گیاهان کوتاه و بلند مسیر، به همراه سکوت اسرارآمیز تنگه می‌تواند خاطره‌ای منحصربه‌فرد از سفر به قشم را در دفتر خاطراتتان نقش ببندد.

روز دوم، از بانوی نمکی تا حرا...

غار نمکدان

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۴ ساعت
  • از شهر قشم به سمت غرب جزیره که حرکت کنید، با عبور از فرودگاه قشم و پشت سر گذاشتن حدود ۶۰ کیلومتر وارد جاده شوسه نسب تا مناسبی می‌شوید که ۲۳ کیلومتر تا دهانه غار فاصله دارد.
  • نرسیده به غار روستای سلخ قرار گرفته، در صورت تمایل برای غذا و استراحت می‌توانید از اقامتگاه بوم‌گردی زینت استفاده نمایید و از نزدیک با سرگذشت شنیدنی این بانوی قشمی آشنا شوید.

غار نمکدان قشم

به غار که می‌رسید، یکی از زیباترین جلوه‌های طبیعت در حضورتان رخ نمایی می‌کند. وجود رگه‌های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره‌ای منحصربه‌فرد را نمایان می‌سازد. وارد غار که می‌شوید با زیبایی خیره‌کننده‌ای مواجه می‌شوید؛ هیچ جای این غار شبیه نقطه دیگرش نیست.

دست زیبای طبیعت با ترکیب سنگ و نمک، قندیل‌های مرمرین و بلورین را در اشکال مختلف پدید آورده و بار دیگر قدرت طراحی‌اش را به رخ انسان‌ها کشیده است. جریان آب نمک در کف غار نیز زیبایی این طراحی را دو چندان کرده است. برای لذت بردن از این پدیده شگفت‌انگیز حتما بایستی چراغ‌قوه پرنور همراه داشته باشید.

جنگل‌های حرا (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۴ ساعت
  • چطور برسیم؟ مسیر را از گوران به سمت روستای طبل و سپس هفت رنگ و ادامه داده و تا جنگل حرا بروید. هزینه قایق نفری ۱۲۰۰۰ تومان است و حداقل نفرات برای حرکت هر قایق ۶ نفر است. چنانچه تنها باشید می‌بایست منتظر شوید تا قایق پر شود.

جنگل‌های حرا

روز سوم: لافت گردی...

بندر تاریخی لافت

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۴ ساعت
  • چطور برسیم؟ از روستای طبل به سمت شرق جزیره حرکت کرده روستای دهخدا را پشت سر گذارید. سپس به یک دو راهی می‌رسید، مسیر شمال را در پیش بگیرید و از شهرک گورزین گذشته و به سمت لافت بروید.

بندر تاریخی لافت

معماری خانه‌های لافت ترکیبی که از معماری کویری ایران، خلیجی و اسلامی است، شامل بادگیرهایی است که هر چه اضلاع آن بیشتر باشد نشان از تمول مالکین خانه دارد. این خانه‌ها حیاطی در وسط و اتاق‌هایی در دور دارد که درختان نخل بر آن‌ها سایه افکنده‌اند. سازه‌های آبی بندر لافت اما بخش دیگری از معماری منحصربه‌فرد این منطقه هستند، که از جمله آن می‌توان به چاه‌های تلا اشاره کرد.

قلعه نادری (بندر لافت)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  • چطور برسیم؟ وارد روستا شده و از ماشین پیاده شوید و با قدم زدن در روستا خود را به قلعه نادری برسانید.

روستای لافت

چاه‌های تلا (بندر لافت)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  • چطور برسیم؟ به فاصله کوتاهی پیاده‌روی از قلعه چاه‌های تلا قرار گرفته‌اند، تابلوهای راهنما شما را به آنجا هدایت خواهند کرد.

چاه‌های تلا

روز چهارم: خرید در بهشت خرید ایران...

درگهان

  • زمان پیشنهادی: ۶ ساعت
  • چطور برسیم؟ از لافت مستقیم به سمت شرق جزیره حرکت کرده و از جاده کناره خود را به درگهان برسانید. مراکز خرید ارزان‌قیمت قشم در درگهان قرار گرفته‌اند. در مسیر برگشت به قشم می‌توانید از تاکسی‌های خطی درگهان-قشم استفاده کنید. کرایه این تاکسی‌ها هشتاد هزار تومان است.

اسکله درگهان

کسانی که به قصد خرید به قشم می‌روند بی‌شک درگهان را به خوبی می‌شناسند، مقصدی با مراکز متعدد خرید از عمده‌فروشی گرفته تا خورده فروشی، درگهان جایی است که تجار اجناس خود را به‌صورت مستقیم وارد کرده و در معرض فروش قرار می‌دهند. به همین علت است که قیمت نسبت به بازارهای دیگر حتی در خود قشم نیز پایین‌تر است. بازار مروارید، بازار نگین، بازار صدف، زمرد، مجتمع تجاری دو دلفین، نور و اطلس مهم‌ترین مراکز خرید درگهان را تشکیل می‌دهند، که در این بین مجتمع‌های دو دلفین و دریا از اقبال بیشتری در بین خریداران برخوردارند.

رستوران گلدن فود (پیشنهاد صرف ناهار)

  • زمان پیشنهادی : ۱ ساعت
  • چطور برسیم؟ خود را به خیابان اصلی درگهان رسانده و پیاده به سمت غرب بروید تا به گلدن فود برسید. این رستوران هم فست فود و هم غذای دریایی دارد. هزینه غذا در این رستوران بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان است.

مرکز-خرید سیتی سنتر قشم ۱ و ۲

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۴ ساعت
  • چطور برسیم؟ از جاده ساحلی به سمت شرق جزیره حرکت کرده و روستای برکه خلف را پشت سر گذارید تا به دوراهی برسید. راه سمت شمال به سمت روستای رم چاه را انتخاب کرده و تا به بزرگراه خلیج‌فارس برسید. از آنجا مسیر را به سمت شرق ادامه دهید تا به قشم و سیتی سنتر ۱ برسید. مرکز خرید ۲ نیز روبروی سیتی سنتر ۱ قرار دارد.

سیتی سنتر قشم

روز پنجم: از هزاران تپه کوچک و بزرگ مخروطى تا انجیر معابد...

پارک زیتون قشم

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ از تاکسی یا ماشین شخصی استفاده کرده و به جنوبی‌ترین بخش شهر بروید. اما اگر نزدیک مراکز خرید سیتی سنتر ۱ و ۲ هستید می‌توانید با چند دقیقه پیاده‌روی خود را به درب ورودی پارک برسانید.

پارک زیتون قشم

فضایی زیبا با طراحی منظم و آلاچیق‌هایی که هر گوشه و کنار جا خوش کرده‌اند. نزدیکی پارک به سیتی سنتر ۱، فضای تفریحی، فرهنگی و ورزشی، سینمای ۴ بعدی، زمین ویژه اسکیت، دوچرخه‌سواری، زمین فوتبال، قهوه‌خانه، کافی‌شاپ و ساحلی زیبا از مزایا و خدمات این پارک زیبا است.

کاسه سلخ

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت

کاسه سلخ قشم

باز هم طبیعت در گوشه دیگری از جزیره دست بر بوم برده و شگفتی دیگری آفریده است. شگفتی در منطقه‌ای موسوم به کاسه سلخ؛ منطقه‌ای به طول تقریبی ۷ و عرض ۵ کیلومتر خالی از پوشش گیاهی و عناصر حیاتی. هزاران تپه کوچک و بزرگ مخروطی شکل و اشکال فرسایشی که در اعصار گذشته از زمین جوشیده، این دیدنی منحصربه‌فرد را رقم زده است.

در عمق این برهوت چشمه‌ی شفابخشی از گوگرد نیز از زمین می‌جوشد که به اعجاب این منطقه افزوده است. در این قسمت از جزیره سکوتی آرامش‌بخش حاکم است که گه گاه با صدای بال زدن عقاب بزرگ و معروف قشم در آسمان آبی آن می‌شکند.

انجیر معابد قشم

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • از درگهان به سمت جنوب بروید، بعد از روستای گیاه دان به دوراهی می‌رسید که راه سمت راست به روستای تم سنتی منتهی می‌شود. مسیر دیگر از جاده جنوبی بعد از روستای ریگو، نرسیده به سوزا است. حدود ۵ دقیقه بعد از روستای ری گو به دوراهی می‌رسید. از اینجا باید راه شمال را که به سمت مرکز جزیره می‌رود انتخاب کنید و از آنجا حدود ۱۵ دقیقه برانید تا به روستای رمکان برسید، پس از رمکان مسیر فرعی سمت چپ به تم سنتی می‌رود.

انجیر معابد قشم

این درخت که میوه‌های نارنجی رنگ خوراکی دارد، درختی هندی با پیشینه‌ای از زمان بودا است. دلیل نام‌گذاری آن وجود درخت انجیر مقدسی است که بنا به اعتقاد بوداییان، سیذارتا گواتاما (مشهور به بودا) در زیر آن به مراقبه پرداخت و به روشن بینی رسید.

روز ششم، صبح با دلفین‌های هنگام و عصر به تماشای کروکودیل‌ها...

جزیره هنگام

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۵ ساعت
  • چطور برسیم؟ صبح زود از بلوار دریا از جاده ساحلی به سمت اسکله کندلو حرکت کنید. هزینه قایق تا هنگام در حدود دوازده هزار تومان و با اتوبوس‌های آبی دو هزار تومان است. برای تماشای دلفین‌ها با ناخدا هماهنگ کنید.

جزیره هنگام

اگر خوش‌شانس باشید دلفین‌ها به استقبال شما خواهند آمد. پس از بازدید از دلفین‌ها یا ماهیگیری، وارد جزیره می‌شوید، جزیره‌ای که دورتادور آن را کمربند مرجانی پوشانده و به واسطه این کمربند آکواریوم طبیعی با انواع مرجان‌ها و ماهی‌ها را تشکیل داده است. اگر کمی خوش ذوق باشید و با خود نان به همراه داشته باشید می‌توانید ماهی‌ها را دور خود جمع کنید و از زیبایی بی نظیر آن‌ها لذت ببرید.

رستوران رفتاری (پیشنهاد برای صرف ناهار)

  • زمان پیشنهادی: ۱ ساعت

پارک کروکدیل (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ ممکن است ماشین پیدا نکنید. از این‌رو صبح حتما با تاکسی که شما را آورده هماهنگ کنید تا پنج ساعت بعد در همان اسکله شما را سوار کند. یا اگر ماشین دارید به سمت شرق جزیره از جاده ساحلی تا روستای شیب دراز بروید.

کروکدیل آب‌شور 2

روز هفتم: تفریحات دریایی...

تفریحات دریایی قشم

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۵ ساعت
  • چطور برسیم؟ بسته به اینکه کجا اقامت گزیده‌اید، می‌توانید با ماشین یا پیاده خود را به پارک زیتون، و در مجاورت آن، به این مرکز تفریحات دریایی برسانید. از خاطر نبرید، برای غواصی صبح بهترین زمان است.

غواصی

آکواریوم پروانه طلایی (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ از خیابان دریا، بلوار ولیعصر می‌توانید خود را به این آکواریوم دیدنی برسانید.

تونل آکواریوم ناژوان اصفهان

مرکز خرید ستاره (قشم)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ خیابان ولیعصر را به سمت شمال بروید تا به مرکز خرید ستاره برسید.

مرکز خرید ستاره قشم

روز هشتم: از جزیره ناز تا دره ستاره ها...

جزیره ناز

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ مسیر خود را از جاده ساحلی به سمت شرق جزیره حدود ۸ دقیقه ادامه دهید تا به جزیره ناز برسید. تابلوی راهنما شما را به سمت جزیره هدایت می‌کند.

جزیره ناز

صدف‌ها و ماهیان رنگارنگ، ساحلی ماسه‌ای و پهناور، غروبی خیره‌کننده و چشم اندازی بی‌همتا از خلیج‌فارس میزبان شما هستند. اگر مسافر ناز بودید پیشنهاد می‌کنیم کفش‌های خود را از پای درآورده و روی شن‌های ساحل با پای پیاده قدم بزند و از آرامش بی نظیر آن لذت ببرید.

رستوران خوان بوم ۱ (پیشنهاد برای صرف ناهار)

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۱ ساعت
  • این رستوران پشت مرکز خرید قرار گرفته است

دره ستاره‌ها 

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟  وارد جاده دریا در جنوب شهر شده و مسیر را به سمت غرب ادامه دهید تا به روستای برکه خلف برسید. وارد روستا شوید و مسیر مستقیم را پی بگیرید، تا به دره ستاره‌ها برسید.

دره ستاره‌ها

داستان‌های سحرانگیزی درباره مناطق مختلف جزیره قشم وجود دارد که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. یکی از این داستان‌های جذاب مربوط به دره ستارگان است. محلی‌ها می‌گویند سال‌های دور شهاب‌سنگی به زمین برخورد کرده و این اشکال را ایجاد کرده است. برخی دیگر اعتقاد دارند، این دره محل زندگی ارواح و اجنه است. به همین علت است که حتی ماندن در این نقطه از جزیره پس از غروب آفتاب برای عده‌ای دلهره‌آور است.

غارهای خر بس 

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ با همان ماشین جاده را به مسیر قبلی بازگردید و مستقیم به سمت شرق ادامه دهید تا به غارهای خر بس برسید.

غار خربس قشم

بازار پردیس قشم 

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت
  • چطور برسیم؟ حدود ۵ کیلومتر جاده را به سمت شرق بروید تا به یک دوراهی برسید دو راهی را به سمت شمال بروید و از روستای دفاری و کابلی بگذرید تا به دوراهی دیگری برسید. این دو راهی را به سمت شرق بروید تا به شهر قشم برسید. سپس از بلوار شهید رجایی و ولیعصر خود را به مرکز خرید برسانید.

روز نهم، سفر به سرزمین خاک‌های رنگی...

جزیره هرمز

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۷ ساعت
  • چطور برسیم؟ برای دسترسی به جزیره هرمز دو راه وجود دارد: از قشم که قایق ساعت ۷ صبح از اسکله شهید ذاکری حرکت می‌کند و ساعت ۳ بعدازظهر به قشم باز می‌گردد. از بندرعباس که قایق از ۷ صبح یک ساعت یک بار به قشم در رفت‌وآمد است، این قایق‌ها نیز دسترسی به هرمز را میسر کرده‌اند.

جزیره هرمز

در ابتدای ورود به جزیره بی‌همتای هرمز، سه چرخه یا موتوری را فراخور شرایط خود و همراهانتان کرایه کنید و با آن هرمز را بگردید. در این گشت‌وگذار ابتدا قلعه پرتغالی‌ها را خواهید دید، قلعه‌ای که در زمان‌هایی نه چندان دور مقر فرماندهی پرتغالی‌ها در جنوب کشور بود.

سپس از فرش خاکی هرمز بازدید خواهید نمود، فرشی که از ۹۵ رنگ به وسیله بومیان منطقه درست‌شده است. پس از آن کوهی سفیدرنگ را نظاره‌گر خواهید بود که به‌واسطه سفیدی بیش‌ازحدش به کوه برفی مشهور است.

دره رنگین‌کمان که به مثابه رنگین‌کمانی پهن‌شده بر روی زمین، مکان بعدی است که از آن بازدید خواهید کرد. بازمانده‌های گمرک هرمز، جایی که اصفهان از درآمد آن بنا شده است، دره تندیس‌ها یا دره مجسمه‌ها و در انتها ساحل عروسک‌ها دیدنی‌هایی هستند که در ادامه این گشت دور جزیره از آن‌ها بازدید خواهید کرد، مکان‌هایی که آن‌قدر جذاب و منحصربه‌فرد هستند که هر کدام به‌تنهایی می‌توانند ساعت‌ها سرگرمتان کنند.

ساحل خونی که به واسط تلاقی آب دریا با خاک سرخ به وجود آمده شگفتی دیگری در جزیره هرمز است که در برنامه سفر شما جای خواهد گرفت. اگر کمی خوش‌شانس باشید در ادامه راه و در دشت جبیر، جبیرها یا آهوان کوهی در مسیرتان قرار خواهند گرفت.

جزیره هرمز

موزه دکتر احمد نادعلیان

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۲ ساعت 
  • چطور برسیم؟ برای رسیدن به موزه، پس از خروج از اسکله در مسیر ساحلی سراغ تکیه مولا را از بومی‌ها بگیرید. در مقابل تکیه مولا کوچه باریکی وجود دارد که اگر به سمت شرق شهر حرکت کنید پس از چند دقیقه پیاده‌روی به محله‌ای که موزه در آن وجود دارد می‌رسید.

موزه دکتر احمد نادعلیان

پیش از سفر به هرمز ...

به خاطر داشته باشید:

  • در ورودی جزیره موتور، سه چرخه و ماشین برای گردش در وجود دارد. اگر هزینه برایتان اهمیت چندانی ندارد پیشنهاد می‌شود از ماشین استفاده کنید، چون بخشی از مسیر خاکی است و با سه چرخه یا موتور راحتی لازم را نخواهید داشت.
  • حتما در ابتدا با خود آب‌ بردارید، زیرا در سمت دیدنی‌ها، جاذبه‌های جزیره، هیچ فروشگاهی در دسترس نیست.

روز دهم، دل‌هامان را گذاشتیم، روزی بر می‌گردیم...

بازار سنتی قشم 

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ این بازار در مرکز شهر قرار داشته و نزدیکی آن به اسکله شهید ذاکری از ویژگی‌های این بازار است.

در این بازار سنتی می‌توانید انواع البسه، کیف و کفش، لوازم‌آرایش، صنایع‌دستی و جواهرات را بیابید.

قلعه پرتغالی‌های قشم

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • چطور برسیم؟ با تاکسی‌های خطی به میدان پاسداران بروید و از آنجا به سمت بازار قدیم قشم مسیرتان را ادامه دهید. هر کدام از کوچه‌های سمت چپتان را  که پیش بگیرید، به ساحل خواهید رسید، قلعه در امتداد ساحل قرار گرفته است.

قلعه پرتغالی ها

مجتمع تفریحی گردشگری هامون

  • زمان پیشنهادی برای بازدید: ۳ ساعت
  • اگر ماشین شخصی ندارید، می‌توانید از تاکسی‌های درگهان که در میدان پاسداران در بافت قدیمی قشم هستند استفاده کرده و خود را به این مجتمع تفریحی که در سه کیلومتری شهر قرار دارد، برسانید.

    گردشگری هامون

اگر از گشت‌وگذار در اماکن دیدنی و مراکز خرید قشم خسته شدید و می‌خواهید به سفر خود تنوعی دهید، سری به مجتمع تفریحی گردشگری هامون بزنید. در این مرکز تفریحی که در کیلومتر ۳ جاده‌ی قشم-درگهان قرار گرفته است می‌توانید انواع امکانات تفریحی از قبیل اسکله‌ی قایقرانی، سوارکاری، آکواریوم طبیعی، پیست دوچرخه‌سواری و انواع ورزش‌های ساحلی را بیابید.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده