فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

راهنمای سفر به آنتالیا

رای سفر به شهر پر توریست آنتالیا و استفاده درست از وقت و زمان سفر برای لذت بردن، خرید کردن و غذا خوردن نیاز به اطلاعاتی در مورد این شهر دارید. 

وقعیت جغرافیایی آنتالیا

آنتالیا از نظر جغرافیایی در مرکز استان آنتالیا و در منطقه ی مدیترانه و غرب ترکیه قرار گرفته است.در شمال این شهر بوردور، جنوب دریای مدیترانه، در شرق شهر سریک، در غرب شهر کورکوتلی و در جنوب غرب نیز  شهر کمر قرار گرفته است. مساحت آنتالیا ۱۴۰۰ کیلومترمربع بوده و این شهر حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد.

 

اطلاعات کلی درباره آنتالیا

برای شروع سفر قبل از رزرو تور آنتالیا بهتر است از یک سری اطلاعات کلی مطلع شوید از جمله:
زبان رسمی: ترکی استانبولی
واحد پول: لیر ترکیه
نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
کد کشور: ۹۰+
شماره‌های اضطراری: ۱۱۲
اختلاف ساعت ترکیه به آنتالیا: یک ساعت و نیم عقب تر از تهران
فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه آنتالیا

امنیت در آنتالیا

آنتالیا به نسبت شهر امنی است اما در اماکن شلوغ شهر بهتر از کیف و وسایل خود مراقبت کنید. نکته مهم دیگر پرسیدن آدرس است که ممکن است تعدادی از افراد محلی برای پاسخ دادن از شما پول بگیرند و آدرس درستی ندهند. مراقبت موتور سوارها نیز باشید و کیف خود را از دسترس آنها دور نگه دارید و همچنین سعی کنید لباس مناسب بپوشید.

آب و هوای آنتالیا

آب و هوای  آنتالیا با توجه به موقعیت جغرافیایی مدیترانه‌ای بوده و تابستان‌ها آفتابی و زمستان‌های آن نیز معتدل و بارانی است.  میانگین دمای هوا این شهر 27 درجه در تابستان و 16 درجه در زمستان است و آب و هوای برفی و یخ بندان خیلی به ندرت در شهر رخ داده است. بهترین زمان سفر به آنتالیا نیز از فرودین تا آذر می باشد. 

غذاهای آنتالیا

غذاهای این شهر شامل غذاهای آسیای میانه و خاورمیانه می باشد. بیشترین مواد غذایی که در طبخ غذاها استفاده می شود شامل ماهی،غذا های دریایی، غلات، سبزیجات ،گوشت و مرغ  می باشد.از غذاهای معروف ترکی می توان به کباب های مختلف، کوفته، دلمه، هوموس،آش و سوپهای مختلف و ماهی های کباب شده را نام برد. این شهر برای هر نوع ذائقه ایرانی غذای خوشمزه ایی دارد.دسرهای مختلف مانند باقلوا مشهور ترکی،بلبل و بستنی های خوشمزه آنتالیا  و قهوه های ترکی را نیز حتما امتحان کنید.صبحانه های مفصل ترکی را که شامل پنیر، گوجه فرنگی، زیتون، سوسیس، سالامی،عسل یا مربا، نان، تخم مرغ آبپز به همراه چای هست را فراموش نکنید.

 

فرودگاه آنتالیا

فرودگاه آنتالیا مهم‌ترین فرودگاه جنوب غرب ترکیه می باشد. از فرودگاه بین‌المللی آنتالیا به مقصد بیشتر فرودگاههای معروف دنیا پرواز انجام می گیرد . اتوبوس‌های شرکت هاواش به صورت مرتب از پایانه اتوبوسرانی این شهر و نیز پردیس دانشگاهی آک‌دنیز به سمت فرودگاه رفت و آمد می‌نمایند . مدت زمان رسیدن به فرودگاه از دانشگاه آک‌دنیز حدود یک ساعت و از پارک یاووز اوزجان در جاده کُنیاآلتی حدود ۳۰ دقیقه‌ زمان می برد. فاصله فرودگاه آنتالیا تا کمر ۶۵ کیلومتر و فاصله این فرودگاه تا بلک ۳۰ کیلومتر می باشد .توجه داشته باشید از مهر تا نیمه اسفند به علت کاهش سفرها، پرواز مستقیم به آنتالیا وجود ندارد . اگر قصد سفر به آنتالیا در تابستان دارید بهتر است بدانید از نیمه اردیبهشت تا نیمه مهر از تهران تا آنتالیا پرواز مستقیم وجود دارد و می توانید بلیط هواپیما آنتالیا را رزرو کنید.
 

تعطیلات رسمی آنتالیا

به دلیل توریستی بودن آنتالیا و وجود گردشگران بسیار در این شهر، در همه فصول سال و تعطیلات رسمی بازارچه و مراکز خرید و تفریحی باز هستند.از مهم ترین تعطیلات رسمی آنتالیا می توان : ۲۳ آوریل، ۱۹ مه ( روز ورزش و جوانان )، ۴ ژانویه، ۵ و ۷ ژانویه، ۳۰ اوت ( سالگرد پیروزی نبرد دوملوپینر )، ۱۱ سپتامبر، ۱۲ و ۱۵ سپتامبر، ۲۸ و ۲۹ اکتبر ( روز جمهوری )، ۶ یا ۴ ژانویه را نام برد.

وسایل حمل و نقل عمومی آنتالیا

در سفر آنتالیا  شما می توانید برای حمل و نقل از اتوبوس، تاکسی، ترانسفر هتل، قایق و کشتی، موتور، دوچرخه و ماشین های کرایه ای استفاده نمایید. استفاده از تاکسی به علت هزینه ی بالا توصیه نمی شود.  بهترین وسیله ی نقلیه ی عمومی در آنتالیا اتوبوس می باشد. با توجه به محل اقامت شما و فاصله هتل تا جاذبه های گردشگری یا مراکز خرید آنتالیا می توانید از وسایل حمل و نقل استفاده کنید.( از هزینه های سفر به آنتالیا مطلع شوید.)

 

لوازم مورد نیاز سفر به آنتالیا

به علت گرم بودن هوای تابستان در آنتالیا به شما توصیه می کنیم همراه خود کرم ضد آفتاب داشته باشید و از کلاه و عینک آفتابی نیز استفاده کنید. در فصل پاییز و زمستان که هوا سرد می شود نیز ژاکت و لباسهای گرم را در چمدان خود قرار دهید.

تبدیل پول در آنتالیا

در ترکیه دوویز به معنی صرافی است و همان طور که می دانید واحد پول کشور ترکیه لیر و بهترین جا برای مبادله ارز در آنتالیا خیابان آتاتورک می باشد. در فرودگاه نیز می توانید پول خود را تبدیل کنید و بهتر است همراه خود مقداری یورو و یا دلار نیز داشته باشید زیرا این پولها را در همه جا از شما قبول می کنند و اگر قصد خرید اجناس گران قیمت مانند فرش دارید بهتر است با دلار آن را پرداخت کنید.

حراج‌های آنتالیا

در آنتالیا مانند دیگر شهرهای ترکیه پایان هر فصل حراج‌های بزرگی وجود دارد که فرصت عالی برای خرید کردن به خصوص تهیه سوغات است. در پایان هر فصل همه مراکز خرید ترکیه و برندهای معروف، اجناس خود را با تخفیف‌های خوب ارائه می‌ کنند. این تخفیف‌ها بین 30 درصد تا ۵۰ درصد بوده و گاهی به 70 درصد نیز می‌رسند. با تهیه تور لحظه آخری آنتالیا می توانید از این حراجیها استفاده کنید.

 

هتل ها و اقامتگاه های آنتالیا

در آنتالیا انواع هتل و اقامت های گران قیمت و لوکس، قیمت اقتصادی و  با متوسط و به صرفه و همچنین هاستل و هتل های ارزان قیمت نیز وجود دارد.از هتل های لوکس با امکانات رفاهی خوب و عالی می توان هتل هتل کرون پلازا، هتل آکرا باروت، هتل و آکوا لند سو، هتل آستریا کرملین پالاس، هتل ترندی لارا و هتل تایتانیک دلوکس بلک را نام برد.از هتل های ارزان قیمت آنتالیا نیز می توان به هتل باکوس پانسیون، هتل لارا آتالا، هتل آنتالیا پالاس، هتل هادریان گیت و هتل آپارتمان لاگونا اشاره کرد. همچنین علاوه بر هتل های آنتالیا در رنج قیمت های مختلف می توانید در این شهر خانه یا آپارتمان نیز اجاره کنید.

مراکز خرید آنتالیا

مراکر خرید متنوعی در آنتالیا وجود دارد. از برندهای مشهور گرفته تا اجناس ارزان قیمت را در پاساژهای مختلف و مراکز تجاری آنتالیا می توانید تهیه کنید. مرکز خرید تراسیتی آنتالیا، مرکز خرید ۵ ام میگروس، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید دپو و  مرکز خرید تانساش از بهترین و مشهورترین مراکزخرید آنتالیا هستند.از ارزان ترین مراکز خرید آنتالیا نیز می توان به مرکز خرید میگروس، مرکز خرید شی مل، مرکز خرید مارک آنتالیا، مرکز خرید دیپو و بازار کلاچی اشاره کرد.

 

جاذبه های گردشگری آنتالیا

شهر آنتالیا مکانهای گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. از جاذبه های تاریخی و بناهای قدیمی شهر قدیم آنتالیا مانند دروازه هاردیان، شهر تاریخی آسپندوس تا مساجد قدیمی مانند مسجد تکلی مهمت پاشا، مسجد تکلی مهمت پاشا، مسجد کسیک مینارت بازدید کنید.
در سواحل بی نظیر و  دیدنی برای شنا و تفریحات ساحلی مانند ساحل لارا، ساحل کنی‌آلتی، ساحل چیرالی آنتالیا می توانید در طول سفر خود لذت ببرید. از غارهای شگفت انگیز آنتالیا مانند غار آلتین بشیک، غار داملاتاش، غار کوکین و پارکهای سرسبز و پردرخت مانند پارک کرالیوگلو، پارک آتاتورک، پارک یاووز اوزجان حتما دیدن کنید. تفریحات هیجان انگیز را در پارک های آبی پارک آبی آنتالیا مانند پارک آبی آکوا، پارک آبی ریکسوس پرمیوم تروی و پارک آبی ددمان تجربه کنید. با بازدید از موزهای مختلف مانند موزه باستان شناسی آنتالیا، موزه مینی سیتی، موزه و خانه آتاتورک و موزه سونا اینان کرک با تاریخ و فرهنگ مردم این شهر آشنا شوید.
 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده