فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

خیابان نوسکی | Nevsky prospekt

خیابان نوسکی ،معروفترین خیابان روسیه که حس قدم زدن در آن درست شبیه به قدم زدن در تاریخ است.

بلوار معروف نوسکی nevsky prospekt)) درسن پترزبورگ توسط معماری فرانسوی به نام الکساندر ژان باتیست لوبلون  (alexandre jean baptiste leblond)که توسط پتر کبیر استخدام شده بود در سال 1718طراحی گردید.

این معمار مسئولیت طراحی تعدادی ساختمان و بلوار دیگر را هم به عهده داشت، بلوار نوسکی از دل هزاران درخت قطع شده که زمانی محل زندگی گرگها بودند متولد شد.

در سال های اول خیابان بسیار مستعد آب گرفتگی و سیل بود و گاهی تنها با قایق می شد از آن عبور کرد تاپای پیاده در نهایت اما این خیابان با ساختمان های زیبا ،خیابان های پهن و پل های دیدنی تزئین شد وخیلی زود به یک مرکز در حال رشد تبدیل شد.

خیابان نوسکی از اداره نیروی دریائی شروع شده و تا صومعه امتداد می یابد در اواخر قرن نوزدهم املاک این ناحیه جزو گرانترین املاک کشور به شمار می رفتند و دفتر مرکزی بانکها وانستیتوهای مالی متعددی در آن استقرار یافتند.

نام خیابان نوسکی از قهرمانی در قرن سیزدهم گرفته شده که ارتش های آلمانی و سوئدی را که به کشور حمله کرده بودند شکست داد .

او بعدها در زمره قدیسین قرار گرفت و پیکرش در صومعه ای که در انتهای این خیابان قرار دارد دفن شده است.

خیابان نوسکی به مرور زمان تبدیل به جایی شد که افراد متمول و شناخته شده در آن زندگی می کردند،چهره های شناخته شده ای مانند چایکوفسکی،نیکولای کورساکف،نیکولای گرگول نویسنده مشهور روسی از این دست افراد بودند.

پیاده روی در خیابان نوسکی:

مغازه های اصلی و کسب و کار های بزرگ در خیابان نوسکی یا حوالی آن قرار دارند.که با خیابان شانزلیزه پاریس قیاس میشود.

همین که در بلندای خیابان راه بروید میبینید که به تدریج پهن و پهن تر می شود و ساختمان های تحسین برانگیز آن بیشتر و بیشتر می شود.

در یک طرف این خیابان کلیسای مشهور کازان که از مهمترین جاذبه های سنت پترزبورگ است قرار داردودر سمت دیگر کتابفروشی ( dom knigi) را میتوان دید.

همچنین از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ چشم اندازی فوق العاده از کانال (griboedova) به کلیسای  دیدنی church of our savior on spilled blood)) می توان داشت.

البته در کنار کلیساهایی که در این خیابان وجود دارد ،جذابیت های زیاد دیگری هم هست.

کمی پایئن تر از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ ودر کنار گرند هتل اروپا می توان موزه ی روسیه و خیابان ارتز را دید.

کمی بیشتر که بروید می توانید بزرگترین فروشگاه زنجیره ای شهر با نام bosting dvor) ) را ببینید ،کتابخانه ی ملی روسیه که دومین کتابخانه بزرگ روسیه است و همچنین بنای یادبود کاترین بزرگ وپل آنیچکوف هم با تعداد زیادی مجسمه و تندیس چشم نواز همگی در نوسکی رویایی قرار دارند.

از همان روزهای اول که سنت پترزبورگ محیطی شهری به خود گرفت ،خارجی های زیادی این شهر را به عنوان محل اقامتشان انتخاب کردند که ژرمن ها ،فرانسوی ها، آمریکائی ها و مردمانی از کشورهای اطراف از آن ها بودند.

آن ها هر کدام فرهنگ خود را به این شهر آوردند که به همین دلیل است که امروزه در این شهرتنوع فرهنگی دیده می شود.

در اواسط قرن 18کاخ های لوکس زیادی به سبک بادوک در این شهر ساخته شده اند که از میان آنها می توان کاخ آنچیکوف را نام برد و یا کاخ (stroganov) مورد دیگری است که آن هم به همین سبک ساخته شده است و همچنین کاخ چوبی (empress Elizabeth ) هم نمونه دیگر آن است.

جالب است بدانید که خیابان از هر دوطرف ساخته شده است وبه نیمه راه که می رسید انگار که خیابان یک گره کوچک خورده است که یک اشتباه در ساخت این خیابان بوده است .

در سال 1730یکبار سعی کردند تا این خیابان را مستقیم درست کنند ،در آن دوران اسم این خیابان (خیابان بزرگ بود).

در قرن 19 ،خیابان نوسکی سنت پترزبورگ به عنوان خیابان مرکزی اصلی شناخته می شد وازهمان زمان بود که کم کم ساختمان های مختلف در آن ساخته شد وگسترش پیدا کرد .اول از همه یک بلوار در وسط این خیابان ساخته شدو بعد از آن کلیسای کازان و...

در سال 1981نام این خیابان به خیابان 25اکتبر تغییر پیدا کرد با این حال این اسم هیچ وقت نظر کسی را جلب نکرد و همه آن را نوسکی می نامیدند.

امروزه خیابان نوسکی سنت پترزربورگ در واقع تجسم یک شهر مدرن است  و همه المانهای مدرنیته را دارد،حتی مردم این شهر هم عاشق قدم زدن  در این خیابان هستند وچه در روز و چه درشب می توانید آن را مملو از جمعیت ببینید.

جدای از اینها خیابان نوسکی محل برگزاری برنامه ها و اتفاقات وحتی جشنواره های زیادی است و رژه های نظامی و غیر نظامی در این خیابان برگزار می شوند،بیشتر مسابقات ورزشی که قرار است به صورت سمبلیک اجرا شوند در این خیابان اجرا می شوند.

همین که از خیابان نوسکی سنت پترزبورگ دیدن کردید،وقت آن می رسدکه برای خرید آماده شویدو اگر می خواهید خودتان را برای یک تجربه خرید فراموش نشدنی اماده کنید ،گوستینی دیوور( gostiny dvor) اولین جایی است که باید بروید .

این مرکز خرید در واقع بزرگترین فروشگاه زنجیره ای است که حتی گفته می شود جزء اولین مراکز خرید جهان هم هست .تقریبا هر چیزی که بخواهید و فکرش را بکنید می توانید در 178مغازه ی این مرکز خرید پیدا کنید.پس خیالتان راحت باشد که دست خالی بر نمی گردید.

مطمئن باشید تجربه قدم زدن در نوسکی تجربه ای فراموش نشدنی برایتان خواهد بود و می تواند آغاز گر مطالعه ای از تاریخ روسیه هم باشد .

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده