فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

جاذبه های جاده تهران به مشهد

 در ایام تعطیل نوروزی بسیاری از مردم قصد زیارت امام رضا (ع) می کنند. در نتیجه بسیاری از مردم با ماشین سواری قصد سفر به این شهر را دارند. ما در این مطلب به شما پیشنهاد می دهیم که به جای اینکه این مسیر جاده ای را در مدت زمان ۱۴ ساعت و بدون توقف طی کنید، در کنار جاذبه های جاده تهران به مشهد هم توقف کنید. گاهی سفری دو روزه در این جاده بسیار دلنشین تر و لذت بخش تر از رسیدن به مشهد است. از جاذبه های درون مسیر هم لذت برده و تنها به مقصد نیاندیشید. پس از اینکه از تهران خارج شدید، تا رسیدن به شریف آباد و پلیس راه رانندگی کنید. در همان ابتدای مسیر می توانید بنزین ماشین خود را در پمپ بنزین تامین کنید. حتی از مغازه ها و سوپرمارکت های بین راه هر آنچه که مایلید همانند آبجوش و چای تهیه کنید. فاصله بین تهران تا مشهد ۹۰۰ کیلومتر است.


خروج از تهران و شورع سفر

پس از خارج شدن از تهران، اگر با مشکل نداشتن بنزین ماشین روبرو شدید، می توانید در پمپ بنزین قوهه پس از قیامدشت و قبل از شریف آباد، بنزین بزنید. در ایوانکی هم کمی پس از شریف آباد، به پمپ گار خواهید رسید. از گرمسار عبور کنید و در نهایت پس از گذشت ۵ ساعت به سمنان خواهید رسید. در گرمسار جاذبه هایی مانند کارخانه پنبه، آب انبار گرمسار و تپه های جاکال وجود دارند.

سمنان

به راحتی از کنار شهر سمنان نگذرید. قبل از رسیدن به این شهر، نام تک تک جاذبه های سمنان را در بیاورید و اگر می توانید برای بازدید از آن ها برنامه ریزی کنید. ارگ سمنان و بازار قدیمی شیخ علاء الدوله و بسیاری دیگر را می توان از جاذبه های جاده تهران به مشهد بیان نمود.در کنار جاده سمنان هم می توانید پمپ بنزین پیدا کنید.

دامغان

اگر چه شما از جاده کمربندی شمال شهر دامغان عبور می کنید اما می توانید زمانی را به دیدن جاذبه های درون شهر دامغان اختصاص داده و در ابتدای رسیدن به این شهر، از جاده ورودی شهر عبور کنید. قطعا شهر دامغان را می توان یکی از مشهورترین و قدیمی ترین شهرهای ایران دانست. در میان جاذبه های جاده تهران به مشهد باید حتما سری به مسجد تاریخانه دامغان بزنید. مسجد جامع دامغان یا تاریخانه دامغان، قدمتی یک هزار ساله دارد. بازار قدیمی و سرپوشیده دامغان، از دیگر جاذبه های این شهر است. اگر هم می خواهید در محیطی بسیار دلنشین، سرسبز و باغی کمی بنشینید، به چشمه علی بروید. این شهر جاذبه های بسیاری دارد که می تواند چندین روز شما را سرگرم نماید. خانه لطفی هم یکی دیدنی ترین خانه های قدیمی در این شهر است.


شاهرود

هر چند که بیشتر جاذبه های شاهرود در روستاهای اطراف قرار دارند اما از جاذبه های جاده تهران به مشهد قطعا باید از جاذبه های درون شهر شاهرود هم نام برد. در این شهر می توانید به دیدن موزه آب و موزه شاهرود بروید. همچنین بازار قدیمی شاهرود بسیار دیدنی است. از این شهر می توانید سوغاتی هایی مانند برگه آلو مشتقات انگور و شیره انگور، کشمش و مویز را خریداری کنید. تمام این سوغاتی هایی را که نام بردیم در تک تک شهرهایی که در جاده تهران-مشهد واقع شده اند، فروخته می شوند. سوغاتی خاص شاهرود را می توان سفال و سرامیک شاهرود عنوان کرد. متاسفانه بیشتر جاذبه های این شهر، طبیعت گردی و روستاگردی بوده که اگر قصد سفر به مشهد را داشته باشید، نمی توانید از آن ها دیدن کنید. منطقه حفاظت شده خارتوران، رودخانه تاش، منطقه شکار ممنوع تپال و جنگل ابر شاهرود را می توان یکی از زیباترین و رویایی ترین مناظر طبیعی ایران دانست.
اگر به دنبال فضایی برای اتراق و استراحت هستید، می توانید به باغ گردشگری ارکس یا آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در نزدیکی شاهرود بروید. پارک آبشار شاهرود نیز مکان بسیار شاداب و دلچسبی برای استراحت بعد از رانندگی طولانی است.


روستای میامی

پس از شاهرود و در جاده بین تهران مشهد به روستایی می رسید که اسم بسیار آشنا و جالبی دارد. نام این روستا، میامی بوده و جاذبه های کویری بسیاری نیز در آن دیده می شود. شاید بتوان بعد از یک ساعت رانندگی از شاهرود به این روستا برسید. در کنار جاده، بنای آجری کاروانسرای میامی یا موزه مردم شناسی میامی واقع شده است. در این موزه نه تنها می توانید با بخش های مختلف کاروانسرای شاه عباسی آشنا شوید، بلکه درون حجره ها با خانواده نشسته و استراحت کنید. همچنین زنان میامی در بعضی از این حجره ها به فروش غذاهای محلی و یا نان های محلی مشغول هستند.
سوغات این شهر هم در این کاروانسرا فروخته می شود. از بخش های مختلف این کاروانسرای بزرگ دیدن کنید و در آن گم شوید. در مسیر حرکت و در میان جاذبه های جاده تهران به مشهد می توانید یکی از وعده های غذایی خود را در این کاروانسرا میل کنید.


داورزن و مزینان

هنگامی که در طول جاده تهران-مشهد به داورزن می رسید، در کنار جاده تابلویی وجود دارد که مسیر دسترسی به مزینان را به شما نشان می دهد. مزینان را تمام ایرانیان به دلیل دکتر شریعتی می شناسند. چرا که این روستا محل تولد و زندگی این اندیشمند ایرانی بوده است. می توانید از خانه دکتر شریعنی دیدن کنید. همچنین روستای مزینان، به خاطر صحرا و کویر شنی که دارد، یکی از جاذبه های کویرنوری استان خراسان رضوی محسوب می شود. تورهای بسیاری از اقصی نقاط کشور برای شتر سواری، کویر نوردی و بازدید از دریاچه نمک مزینان برگزار می شود. گردشگران می توانند از غذاهای محلی سبزواری هم در این روستا امتحان کنند. غذاهایی که تمام مواد پخت آن ها توسط کشاورزان و روستاییان و به شیوه ای ارگانیک کاشته می شوند.


روستای مهر

همینطور که به شهر سبزوار نزدیک می شوید، در کیلومتر ۶۴۳ حرکتتان از تهران، به روستای مهر می رسید. روستای مهر کاروانسرای بزرگی دارد که یکی از جاذبه های بین راهی بوده و هم اکنون پس از مرمت بسیار زیباتر به نظر می رسد. این کاروانسرا در حقیقت یکی از کاروانسراهایی است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و در گذشته بسیار پر رونق بوده است.
 
سبزوار

در میان جاذبه های جاده بین تهران به مشهد و نرسیده به سبزوار،  با مناره آجری خسروگرد در میان کویر و بین دو بزرگراه روبرو می شوید. منار سبزوار یکی از قدیم ترین منارهای بین شهری مربوط به دوره سلجوقیان است. برای دیدن منار کمی توقف کنید. در کنار منار خشروگرد، کافه ای نیز قرار گرفته است. اگر کمی جلوتر بروید، با مجسمه های سربداران روبرو خواهید شد. سبزوار روزگاری پایتخت سربداران بوده است. شهر سبزوار پر از جاذبه های متعددی است که همگی آن ها را تنها در زمانی حدود یک ساعت می توانید تماشا کنید. به رسم تمام شهرهای خراسان، در ایام نوروز در این شهر نیز مجسمه های نوروزی زیبا و فانتزی در سرتاسر شهر نصب می کنند. در کنار جاده ورودی به سبزوار نمایشگاه صنایع دستی و معرفی جاذبه های شهر قرار گرفته است. از کاروانسرای این شهر و موزه مردم شناسی آن، دیدن کنید. در ورودی این شهر، پمپ بنزین هم وجود دارد.

روستای زعفرانیه

در جاده بین سبزوار و نیشابور به روستایی پر از جاذبه می رسید. از جاذبه های جاده تهران به مشهد می توان به مجموعه جاذبه های روستای زعفرانیه اشاره کرد. در این روستا، کمی توقف کرده و وارد روستا شوید. در اینجا می توانید به دیدن کاروانسرای زعفرانیه و آب انبار روستا که مرمت شده اند، بروید. همچنین در انتهای روستای کوچک زعفرانیه با قلعه ای از دوران ایلخانی روبرو خواهید شد که اسماعیلیه در آن مدتی زندگی می کردند. اصطبل این قلعه کهنه مرمت شده و نشان دهنده رونق آن در گذشته است. اقامتگاه بومگردی در این روستا، برای مهمانانی که قصد اقامت شبانگاهی را دارند، بهترین امکانات را فراهم نموده است و حال و هوایی بی نظیر از روستاهای کویری را به شما نشان می دهد.

مردم محلی این روستا، نان های تنوری بسیاری خوشمزه ای می پزند. پیشنهاد ما در این روستا به شما، این است که سفر طولانی ۱۴ ساعته خود را کمی به تعویق بیندازید و به جای اینکه به سرعت و یک روزه به مشهد بروید، یک شب را در اقامتگاه بومگردی روستای زعفرانیه بمانید. از جاذبه های این روستا دیدن کنید. تجربه اقامت شبانگاهی در روستاهای کویری خراسان را در زعفرانیه می توانید داشته باشید. صبحانه را با نان تازه محلی و صبحانه محلی صرف کنید و سپس ۳ ساعت باقی مانده تا مشهد را بپیمایید. در این صورت می توانید قبل از ساعت ۱۲ ظهر در مشهد باشید و به نماز ظهر در حرم برسید.

  در ورودی روستا، پمپ بنزین و رستوران مارال ستاره زعفرانیه قرار دارد.
 


نیشابور

نیشابور شهری پر از جاذبه های مطرح در ایران است. از جاذبه های این شهر مانند آرامگاه عطار، خیام و یا دهکده چوبی آن دیدن کنید.


قدمگاه

پس از گذشتن نیشابور اگر وارد فرعی قدمگاه شوید، می توانید خود را به یکی از جاذبه های جاده تهران به مشهد برسانید. از نیشابور تا منطقه زیارتی-سیاحتی قدمگاه باید نیم ساعت رانندگی کرده و بعد از اینکه تابلوی بوژ مهران را در کنار جاده رد کردید، به تابلوی جاده فرعی قدمگاه خواهید رسید. به شما پیشنهاد می دهیم که در این سفر طولانی، کمی را در کنار این جاذبه گذرانده و نه تنها استراحت کنید؛ بلکه از سنگ سیاه درون قدمگاه که نقش دو جای پا بر آن بسته شده است، دیدن کنید. گفته می شود که امام رضا (ع) در سفر خود از مدینه به مرو در این مکان برای نماز توقف کرد. چشمه جاری شده در قدمگاه را از برکات امام رضا (ع) می دانند.

    نکته: قبل از قدمگاه پمپ گاز قرار گرفته است.
 

در نهایت به مشهد خواهید رسید. امیدواریم سفری ایمن و راحت را در این جاده داشته باشید. تمام نکات ایمنی رانندگی را رعایت نمایید و یادتان باشد که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده