فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

تنگ بستانک یا بهشت گمشده مرودشت

تنگ بستانک یا بهشت گمشده مرودشت

زمانی که نام استان فارس و یا شیراز را می‌شنویم بی‌درنگ به یاد تخت جمشید، حافظیه و یا دروازه قرآن می افتیم؛ اما در این مطلب از مجله گردشگری تاپ سیر قصد داریم شما را به یکی از فوق العاده ترین و سرسبزترین مناطق گردشگری استان فارس ببریم و میزبان تنگ بستانک (Tang-e-Bostanak) باشیم.
تنگ بستانک مرودشت یا بهشت گمشده (Lost Paradise) یکی از بکرترین و زیباترین مناطق طبیعت گردی در کامفیروز استان فارس است. این منطقه از مهمترین ییلاقات استان فارس است که بین دو شهرستان کامفیروز و مرودشت قرار دارد. آنچه باعث شهرت تنگ بستانک می‌شود سرسبزی، پرآب بودن و طبیعت بی نظیر آن است.
تنگ بستانک بین دو کوه به ارتفاع 1700 تا 2700 متر قرار دارد و عمده بستر زمین های آن از سنگ است؛ به همین دلیل درختان بومی ایران مانند چنار، گردو در این دره رشد می کنند؛ شاید به دلیل وجود درختان بلند قامت چنار و گردو است که آفتاب مستقیم به زمین نمی‌تابد و در برخی فصول، گرمای هوای تنگ تفاوت زیادی با دمای شهرهای اطراف خود دارد.
آب و هوای معتدل تنگ بستانک، این منطقه را زیستگاه مناسبی برای حیواناتی از جمله خرس قهوه ای، کفتار، راسو، خارپشت ایرانی، گربه وحشی، روباه، شغال و انواع پرندگان شکارچی تبدیل کرده است؛ به همین دلیل در گذشته از تنگ بستانک به عنوان شکارگاه فصلی پادشاهان استفاده می شد. این منطقه در سال 1378 به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد تا با محاظفت از اکوسیستم آن کمترین آسیب به پوشش گیاهی و حیات جانواری آن وارد شود. پس از آن امکانات رفاهی مناسبی مانند آلاچیق، سرویس بهداشتی، سطل زباله، تابلوی راهنما جهت رفاه حال طبیعت گردان و گردشگران تعبیه شد.
اگر قصد بازدید از تنگ بستانک شیراز را دارید، می‌توانید در مسیر خود از جاذبه های گردشگری از جمله تخت جمشید، نقش رستم، مجموعه پاسارگاد، سد درودزن، آبشار مارگون، تنگ براق، تنگ گمبیل، روستاهای ساران و کهکرون دیدن کنید.

بهترین زمان سفر به تنگ بستانک مردوشت

6 ماهه اول سال یعنی از فروردین تا اوایل مهر ماه است.

آدرس تنگ بستانک

استان فارس، ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی شیراز، مرودشت، کامفیروز

چطور به تنگ بستانک برویم؟

ابتدا از جاده تهران-قم و جاده اصفهان- شیراز برای رسیدن به استان فارس و شهر شیراز استفاده کنید. سپس از جاده سپیدان-شیراز و پس از عبور از شهرک گویم، تنگ طور به منطقه بیضا برسید. سپس از طریق جاده دسترسی به روستای مهنجان به منطقه تنگ بستانک خواهید رسید.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده