فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

بهترین مقاصد سفرهای اکوتوریسم در جهان که باید آنها را دید

محبوبیت گردشگری بویژه به سبک اکوتوریسم بطور پیوسته در بین مردم رو به افزایش است. اکوتوریسم نوعی سفر و بازدید زیست محیطی مسئولانه از مناطق بکر جهان است. کشورهای بسیار تلاش خود را برای حفظ و حفاظت از محیط طبیعی خود نه تنها برای جذب گردشگران بیشتر بلکه به جهت کمک به حیات وحش و حفظ هر چه بیشتر سیاره زمین انجام می دهند. در این مطلب به معرفی 11 کشور از برترین مقاصد اکوتوریسم در جهان پرداخته شده است.

 

ایسلند

در طول سال ها ایسلند به عنوان یکی از کشورهایی که اهمیت بسیاری به محیط زیست خود می دهند شناخته شده است. الویت های اساسی این کشور حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بوده است و همواره در پی اعمال شیوه هایی به جهت بهبود وضعیت و کمک به محیط زیست بوده از جمله مبارزه با آلودگی اقیانوس ها، استفاده از منابع طبیعی برای تولید برق و گرما، جلوگیری از صید بی رویه ماهی اقداماتی بوده که در ایسلند صورت گرفته است. ایسلند جزیره ای بسیار زیبا است که به واسطه چشمه های آب گرم طببیعی، شفق قطبی، آتشفشان ها، تماشای وال ها بین مردم شناخته شده است و گردشگران بسیاری به واسطه این جذابیت ها هر ساله به این کشور سفر می کنند

فنلاند

امتیاز فنلاند و ایسلند از جهت اهمیت و حفاظت از محیط زیستشان بسیار به هم نزدیک است. این دو اهمیت بسیاری برای سبز نگه داشتن کشورشان انجام می دهند. با توجه به شاخص عملکرد زیست محیطی (EPI) فنلاند در تعهدات خود دارای امتیاز بالایی است. همچنین به تعهد خود نسبت به بهداشت، آب، تنوع زیستی و حفاظت از زیستگاه موجودات دیر پایبند بوده و فعالیت های خود را ادامه می دهد. فنلاند دارای 40 پارک ملی، جمعیتی بالغ بر 200هزار گوزن شمالی و بیش از هزار نوع گل و گیاه خاص است. فنلاند کشوری با بیشترین تعداد جنگل در اروپا است.

هلند

هلندی ها طی 20 سال گذشته با ارائه و اتخاذ رویه های ملی در جهت حفاظت از محیط زیست، توانسته اند به 70 درصد از اهدافشان تا به امروز دست پیدا کنند. کشور به سختی در تلاش برای کاهش انتشار آلاینده های کربنی، کاهش آلودگی هوا، تمیزی رودخانه ها و توسعه و بهبود مدیریت پسماند است. بر اساس لیست the European Green City آمستردام پنجمین شهر از لحاظ توجه و اهمیت به محیط زیست است. یکی از بهترین راه ها برای گردش اطراف شهر استفاده از دوچرخه است. که اغلب مردم در این منطقه از دوچرخه استفاده می کنند. هلند دارای بیش از 15هزار کیلومتر مسیر برای عبور دوچرخه است.

نیوزیلند

نیوزیلند در تلاش برای رهایی از استفاده سوخت های فسیلی تا سال 2025 است و همچنین در تلاش برای استفاده بهتر از منابع انرژی زمین گرمایشی خود است. نیوزیلند از دو جزیره که از لحاظ چشم اندازهای طبیعی، اکوسیستم و حیات وحش بسیار متنوع هستند، بوجو آمده است.اکوتوریسم را بطور واقعی می توان مترادف با نیوزیلند دانست. فرصت هایی برای تجربه شگفتی های منحصر بفرد و هیجان انگیز در جزیره ها شامل رفتن به غارهای پر از کرم شب تاب بینظیر، تماشای وال ها و دلفین ها و کشف جنگل باستانی و سواحل بی نظیرش وجود دارد.

استرالیا

استرالیا اخیرا وارد عمل شده و طرح های متعددی را برای کاهش انتشار کربن و وابستگی به زغال سنگ به اجرا در آورده است. تا سال 2020 نیمی از انرژی مصرفی استرالیا از منابع خورشیدی، انرژی باد و زمین گرمایشی خواهد بود. آنها برنامه ای در مقیاس بزرگ برای اخذ کربن و ذخیره آن و همچنین در تلاش برای کاهش هرچه بیشتر کربن در کشور هستند. استرالیا دارای محیط زیست فوق العاده بکر است از جمله آن ها پارک ملی کاکادو، بزرگترین جزیره شنی جهان (Fraser)، حیات وحش و... می باشد. اقمتگاه جزیره لیزارد معنی واقعی یک اقامتگاه سازگار با محیط زیست است استفاده از انرژی خورشیدی، توجه به عملیات بازیافت و کامپوست، استفاده از نورهای LED، سرو و مصرف محصولات و غذاهای محلی جهت پایداری سنت آشپزی محلی تنها چند نمونه از اقداماتی هستند که در این اقامتگاه صورت می گیرد. همچنین استرالیا جهت حفاظت از این جزیره و صخره های مرجانی کم نظیر اطرافش به عنوان یک پارک ملی برنامه های متنوع و متعددی را اجرا می کند.

زنگبار

این جزیره که یک جزیره خصوصی دخایر طبیعی است در نزدیکی زنگبار در امتداد سواحل تانزانیا واقع شده است. صخره های مرجانی کم نظیری در این جزیره تحت مدیریت و حفاظت هستند. در این جزیره از انرژی خورشید برای گرمایش آب ، استفاده از آب باران، و تمام منابع دیگر که در جهت حفاظت از محیط زیست است، استفاده می‎شود تا کمترین آسیب به آن وارد شود. تنها یک اکو لوج( Eco-Loge) یا به عبارتی یک هتل سبز در این جزیره بری اقامت وجود دارد. از نظر طرفداران این نوع سفر، وجود هتل های متعدد در ابعاد و اشکال مختلف خود یک فاجعه برای تخریب محیط زیست است. هتل های سبز اقامتگاه هایی هستند در ابعاد بسیار کوچکتر از هتل همراه با امکانات طبیعی که حداقل آسیب ممکن را به محیط زیست وارد می نمایند.

پالائو

جمهوری پالائو مجموعه ای بیش از 200جزیره آتشفشانی و جزایز مرجانی در اقیانوس آرام است. وقتی آرزوی یک بهش گرمسیری را در سر دارید بدون شک رفتن به پالائو بهترین مقصد تحقق این آرزوی شما خواهد بود. آبهای اطراف جزیره به درخشش کریستال و پر از حیات موجودات آبی است. جزیره پوشیده شده از جنگل و سواحل دریایی است که زیبایی منحصر به فرد و آب و هوایی بی نظیری دارد. پالائو روش های کارآمدی را در جهت توسعه گردشگری پایدار و همچین حفاظت از صخره های مرجانی کم نظیرش اتخاذ کرده است. صخره های پالائو منطقه ماهیگیری نیست. غواصی در این جزیره از محبوب ترین تفریحات گردشگران در سفر به پالائو است به خصوص پرش در دریاچه عروس دریایی است. تورهای متعددی برای غواصی در این دریاچه برگزار می شوند.

جزایر ازورس

مجمع الجزایرآتشفشانی آزورس، تشکیل شده از 9جزیره که به طول 1288کیلومتر در1400کیلومتری از پایتخت پرتغال در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده اند. این جزیره دارای سواحل باشکوه و مناظری بکر و بسیار زیبا است. این جزایر دارای خطوط ساحلی ناهموار، کوه ها و دره های آتشفشانی، چشمه های آب گرم، آبشارها، پرنده های استثنایی و خارق العاده، وال ها و دلفین ها و بسیاری دیگر از جذابیت های طبیعی که همگی زیبایی وصف ناپذیری به این منطقه بخشیده اند. در این جزیره شیوه زندگی آگاهانه در راستای حفظ محیط زیست را همچون گذشته حفظ کرده اند. اقامتگاه های مرتفع و بیش از اندازه بزرگ در این جزیره وجود ندارد. اکثر غذاهایی که در این جزیره سرو می شوند غذاهای بومی منطقه و تشکیل شده از مواد اولیه محلی خودشان است. همچنین اکو تور های بسیاری راه اندازه شده اند.

اکوادور

اکوادور کشوری که دارای گونه های مختلف و متعدد زیستی بسیاری در جهان است. دارای بیش از 5 هزار گونه از انواع پستانداران جهان و همچنین انواع اکوسیستم های پر رونق است و البته وجود جزایر گالاپاکوس که بهتر است آن را فراموش نکنیم. در سال 2008 طبق قانون اساسی اکوادور حق و حقوقی نه تنها مختص انسان ها بلکه برای محیط زیست نیز در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه اکوادرو اخیرا گام هایی در جهت حفظ محیط زیست برداشته است اما قوانین و طرح های آن از چند سال قبل مورد توجه و نگاشت آن ها بوده است. فعالیت های اکوتوریسم در اکوادور رو به رشد است و در این بین اهمیت جزایر گالاپاگوس را نباید نادیده گرفت. گالاپاگوس مجمع الجزایری در اقیانوس آرام است که در 972 کیلومتری غرب اکواردور واقع شده اند. گونه های گیاهی و جانوری منحصری به فردی در این منطقه وجود دارند که حفظ آن ها نباید نادیده گرفته شود.اکوادور

کاستاریکا

کاستاریکا در خط مقدم این سنعت گردشگری گردشگری ایستاده است. این کشور واقع در آمریکای مرکزی، حدود 25درصد از مناطق خود را به پارک های ملی و ذخایر بیولوژیکی اختصاص داده است و 95از درصد انرژی های تجدیدپذیر در کشور استفاده می شود کاستاریکا در تلاش برای تبدیل شدن به اولین کشور بدون کربن تا سال 2021 است. با وجود 12 اکوسیستم اصلی، دارا بودن 5درصد از تنوع زیستی جهان، فرهنگ جذاب و پذیرنده و همچین وجود تعداد زیادی اقامتگاه های سبز (Eco-Lodge)، کاستاریکا جز مقصدهایی است که حتما باید از آن دیدن کنید.
 

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا سبزترین منطقه در کانادا است. بر اساس گزارشات مرتبط با مناطق سبز، بریتیش کلمبیا از لحاظ غذاهای اورگانیک، ساختمان ها، مشاغل سبز، مصرف انرژی در بالاترین مکان از لیست مناطق سبز در کانادا قرار گرفته است. بریتیش کلمبیا با وجود خطوط ساحلی گسترده و ناهموار، جنگل های متراکم، دریاچه و پارک های ملی زیبا مقصدی ایده آل برای عاشقان طبیعت و ماجراجویان است. همچین امکاناتی برای قایقرانی، اسب سواری، کمپینگ، گشت و گزار در حیات وحش، غواصی برای افراد با علایق مختلف در این منطقه وجود دارد.

 

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده