فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

ایران سومین پهنه فعال صنایع‌دستی در جهان است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیامی فرارسیدن روز و هفته گرامیداشت صنایع دستی را به اساتید، صنعتگران هنرمند و فعالان این رشته تبریک گفت.
 
پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به این مناسبت به شرح زیر است:
 
«بیستم خرداد مصادف با دهم ژوئن، روزی خاص و بسیار مهم در تقویم جهانی است که بر گرامی‌داشت یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای فرهنگی ملت‌ها تاکید می‌کند. روزی  که صنایع‌دستی را به مثابه رویش روح خلاقانه بشر در جلوه‌های هنر و صنعت پاس می‌دارد و بر دست‌آفریده‌های انسان به عنوان نمادی از تمدن، مهر اصالت می‌زند. صنایع‌دستی یکی از ارکان تولید در سرزمین‌های گوناگون به‌ویژه ایران بوده که ضمن رفع نیازهای مادی، اساسی‌ترین اسلوب‌ها و موازین آموزش، فرهنگ و نوع زیستن را نیز تبیین نموده و قدرت ارتباطی سرشاری را از طریق تولید و بسط تجارت، در طول تاریخ نصیب جوامع کرده است.
 
بر این سیاق و برحسب چنین اهمیتی، صنایع‌دستی در قرن بیستم بیش از پیش مورد توجه جوامع قرار گرفته و شماری از متخصصان خبره این عرصه در سراسر دنیا با تشکیل شورای جهانی صنایع دستی، سمت و سویی علمی و استاندارد به فعالیت های این هنر-صنعت مطابق با نیازهای روز بخشیده اند.
 
سال 1964 میلادی در چنین ایامی شورای جهانی صنایع‌دستی تاسیس شد تا با همکاری کشورهای فعال در حوزه صنایع‌دستی اهداف تعالی‌بخشی به این عرصه مهم فرهنگی و اقتصادی ملل را جدی تر از پیش دنبال کنند.
 
 ارتقای جایگاه صنایع‌دستی، تقویت ارتباط میان هنرمندان صنایع‌دستی سراسر جهان، تشویق، یاری‌رسانی و ارائه مشاوره به فعالان این بخش در حیطه  شیوه‌های درآمدزایی، کاربردی و به‌روزکردن صنایع‌دستی در عین حفظ میراث گذشتگان و استفاده از فناوری‌های مدرن در راستای دستیابی به بازارهای جدید، محورهایی بوده که طی بیش از نیم قرن از سوی این شورا و کشورهای عضو مورد توجه و پیگیری قرار گرفته و امروزه جایگاه این هنر-صنعت را نه تنها به عنوان بخشی مهم از زندگی فرهنگی جوامع، بلکه به عنوان یک عنصر تعیین‌کننده در حیات اقتصادی ملت‌ها تعالی بخشیده است. در این میان کشور ایران به عنوان سومین پهنه‌ فعال در عرصه صنایع‌دستی جهان، طی سال‌های گذشته روندی رو به رشد و شتابی چشم‌گیر را در سطح ملی و بین‌المللی تجربه کرده و نیز نخستین جایگاه برخورداری از شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی را به خود اختصاص داده است.
 
روز جهانی و هفته صنایع دستی، فرصت ارزنده‌ای برای پاسداشت تلاش و همت هنرمندانی است که با سرانگشتان عشق، ایمان، اعتقاد و تعهد، به کالبدهای بی‌جان، روح و زندگی می‌بخشند؛ روحی که از ورای تمدنی شگرف و گذشته‌ای درخشان به دستان قدرتمند آنان دمیده شده و در جلوه‌هایی ناب و چشم‌نواز تکثیر می‌شود. این روز و این هفته‌ی امیدآفرین بر تمامی اساتید، هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران هنرپرور مبارک باد.»
کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده