فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

آداب و رسوم در فرانسه

فرانسه کشوریست چند ملیتی که با جمعیتی در حدود 65 میلیون ، مردمانی از فرهنگ ها و ادیان مختلف در آن زندگی می کنند. طبق آمار ، تخمین زده شده که 83٪ -88٪ از جمعیت فرانسه کاتولیکها، 2٪ پروتستانها، 5٪ -10٪ مسلمانها، 1٪ یهودیها، 1٪ بوداییها و کمتر از 1٪  از مردم فرانسه سیک هستند ،که البته در بین مردم  برتون ها، باسکها، آفریقایی ها ، اروپایی های شرقی، آسیایی های جنوب شرقی هم دیده می شوند .

اگر بخواهیم فرانسه را از نظر شکل حکومتی برسی کنیم باید گفت که، نام رسمی فرانسه "جمهوری فرانسه" است و دولت توسط رئیس جمهوری که توسط مردم برای مدت پنج سال انتخاب می شود، رهبری می شود. رئیس جمهور در این کشور مسئول تعیین سیاست های دولتی است و نخست وزیر، رئیس دولت و مسئول اجرای قوانین ، سیاست ها و هماهنگی فعالیت های وزرای دولت  است.

آداب و رسوم  فرانسوی ها به حدی خاص و جالب است  که اکثر خارجی ها را شگفت زده می کند.

در این جا کاربردی ترین آنها را برایتان شرح می دهیم تا با یک شناخت کامل سفرتان را شروع کنید :

در فرانسه اکثر بومی ها به زبان فرانسه صحبت می کنند اما در شهرهای بزرگتر مثل پاریس ، به خاطر توریست های زیادی که به این شهرهای بزرگ می روند به خوبی انگلیسی را یاد گرفته اند و با خارجی ها مکالمه می کنند .اما در کل جالب است بدانید که فرانسوی ها اصلا علاقه ای به زبان انگلیسی صحبت کردنندارند و انگلیسی مکالمه کردن برایشان کسر شان است .

این را هم بدانید که به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهید شد و با اندکی انگلیسی صحبت کردن و زبان اشاره و دانستن چند لغت محاوره ای ساده ی فرانسوی ،هم راحت با مردمان فرانسه ارتباط برقرار می کنید و هم از شنیدن آهنگ زیبای لهجه ی فرانسوی ها لذت می برید.

یک راه آسان هم پیشنهاد ما به شماست که قبل از مکالمه با یک شهروند فرانسوی بگویید:

(Parlez-vous anglais? (Par-lay voo anh-gleh پارلایوانگله؟

یعنی آیا شما انگلیسی صحبت می کنید؟

وقتی ببینید برای زبان رسمیشان چقدر ارزش قائلید، به حدی خوشحال می شوند که نه تنها بعد از تشکر از شما با زبان انگلیسی مکالمه را ادامه می دهند، بلکه هر کمکی بتوانند به شما می کنند .

* یکی از جملاتی که مدام در کوچه خیابانهای فرانسه می شنوید کلمه ی (صبح به خیر) bonjour ،(عصر بخیر) bonsoir است، فرانسوی ها حتی با ورود به مطب پزشک، به تمام افرادی که در اتاق انتظارند و یا وقتی وارد بوتیک یا کافه ای می شوند این کلمه را استفاده می کنند. بد نیست که شما هم  این دو کلمه ی ساده را در طول سفر به خاطر داشته باشید و از آن برای ارتباط بهتر با فرانسوی ها استفاده کنید.

 حالا فرض کنید می خواهید از باجه ی بلیط فروشی سوال بپرسید یا بلیطی تهیه کنید ،این کلمات در ابتدای  مکالمه ، برای جلب توجه آن شخصی که حتی نامش را نمی دانید بسیار کاربردی است .

 مثلا اگر طرف مکالمه

 خانم است بگویید : Bonjour Madame و اگر آقاست بگویید : Bonjour Monsieur

 ( بونجو مادام- بونجو موسیو)

همین دو کلمه ی ساده آغاز یه مکالمه ی گرم بین شما و آنهاست. به همین راحتی!

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده