فقط 1.490.000 تومان

آفر ویژه تور گرجستان

رزوراسیون کلیه هتلهای دبی  - بلیط رفت و برگشت پرواز 

فقط 300 درهم

رزرو پرواز و هتل با بیشترین کیفیت و بدون محدودیت

فقط 32 دلار

«تور سوریه» غیر مجاز محسوب می‌شود

تور سوریه در حالی در برخی از آژانس‌های مسافرتی ایران به فروش می‌رسد که این کشور هنوز در حالت «فوق‌العاده» به سر می‌برد.علی رغم اینکه کشور سوریه هنوز از حالت «فوق‌العاده» خارج نشده و هیچ طرح امنیتی جهت حضور گردشگران به ایران ارائه نکرده است، برخی از آژانس‌های مسافرتی ایران، تورهای این کشور را با قیمت ۳ الی ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسانند.

حرمت‌الله رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در این‌باره گفته است:

تا زمانی که سوریه از حالت فوق‌العاده خارج نشده، اجرای تور به این کشور مجاز نیست و هر آژانسی که این تور را اجرا کند، تخلف کرده است.

مرتضی آقایی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز اجرای این تورها را غیرمجاز اعلام کرده و اظهار کرد هنوز برای سفر به سوریه و اعزام زائر به این کشور هیچ برنامه‌ ریزی انجام نشده است.

به این ترتیب، سازمان میراث فرهنگی و سازمان حج و زیارت مسئولیت این تورها را بر عهده نمی‌گیرند. با این حال برخی از آژانس‌های مسافرتی بدون توجه به هشدارهای اعلام شده درباره مسائل امنیتی و توافق‌های رسمی بین دو کشور، وارد عمل شده و تور سوریه را به فروش می‌رسانند.

این آژانس‌ها که تورهای خود را از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون تومان عرضه می‌کنند، اعلام کرده‌اند که این تورها با اسکورت کامل و تیم حفاظتی انجام می‌گیرد و علاوه بر آن، علی رغم اینکه هیچ هواپیمایی به سوریه پرواز ندارد، شرکت‌های اجرا کننده این تورها، بلیط هواپیما به مقصد این کشور را نیز تهیه خواهند کرد.

اعزام زائر به کشور سوریه از سال ۱۳۹۰ و با ربوده شدن تعدادی از شهروندان ایرانی در این کشور متوقف شد، و در سال ۱۳۹۴ و با آزادسازی بخش‌هایی از این کشور، علی رغم این که مقرر بود تا کمیته‌ای مشترک میان ایران و سوریه تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم برای از سر گیری اعزام زائران ایرانی را انجام دهد، اقدامی انجام نشد.

تا پیش از آغاز بحران‌های سوریه در سال ۲۰۱۱، سالیانه بیش از یک میلیون زائر ایرانی برای زیارت بارگاه حضورت زینب و حضرت رقیه (س) اعزام می‌شدند. سفرهای توریستی یا تاریخی به این کشور نیز معمولا به طور مستقل یا جدا از سفرهای زیارتی انجام نمی‌شد.

با توجه به غیرمجاز بودن تورهای سوریه، شما همواره می‌توانید جهت اطلاع و مشاهده تورهای مجاز و مطمئن از ده‌ها آژانس معتبر، در کجارو جستجو کرده و در نهایت، ارزان‌ترین و معتبرترین تور را به مقاصد مورد نظر خود انتخاب کنید.

کلیه حقوق به آزانس مسافرتی تاپ سیر تعلق دارد.شمارنده